Naturvetardagarna

I tiadags bar det av till Lund med några av naturklasserna på katedral. Vi lyssnade på en föreläsning om polymerer. De finns i plast och är det som gör att blöjor absorberar vätska och att ätlig gelé inte flyter ut bl.a.
En annan handlade om lasrar och vad vi använder dem till och hur kraftfulla dem är osv. Den sista var om konstgjord intelligens. Om hur vi definierar intelligens och om datorer kan vara smartare än människor. Ska man sträva efter att göra konstgjord intelligens så robotar kan göra det mesta? Intressanta saker! Men kemifreak som jag är så tyckte jag det om polymerer var roligast. Började fundera på om man kan göra ett projektarbete där man får jobba med olika svällande geléer eller liknande. Jag måste bara hitta en bra frågeställning.

Det är i alla fall kul att skolan låter oss åka dit och kika runt. När vi inte satt och lyssna på föreläsningar kunde man titta på ögongodis i korridorerna. Men än en gång är man hemma i tråkiga Växjö.
Hata mitt liv (lite).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0