Korrö

Hela klassen åkte till korrö i onsdags och skulle sova kvar till torsdagen. Vi paddlade kanadensare och grillade och busade runt och avslutade kvällen med sanning och konsekvens i hela 4 timmar. Brutala frågor och uppgifter i slutet, men kul va det! Det med paddling var ganska kul då vi gjorde det första gången längs en å eller vad man kallar det. Men sen på kvällen paddlade jag och ett gäng åt andra hållet i ån som sedan öppnade upp sig till en sjö. Vi paddlade till den andra sidan och tillbaka och var borta i två timmar. Det var en stor sjö med andra ord. Känslan av att sitta där i en liten båt mitt i en stor sjö var lite häftigt, och tog man i så gick det skapligt fort också, definitivt något jag vill göra igen!
Det blev inte mycket sova på natten när folk prankade en del. I mitt rum gömde de en väckarklocka som började ringa kl 4 på morgonen, yrvaken försökte jag lokalisera ljudet och stänga av den men det var svårare än man kunnat tro! Några andra i huset trodde det var ett brandlarm och sprang upp. Utterly, utterly wonderfull ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0