Before i die

Don't you just hate it när man väl skiter i att plugga sina glosor så har man skriftligt förhör!? Det hände på engelskan idag. När man hör läraren säga " dela på bänkarna " så går man in i aktivera-supernärminne-mode och läser igenom glosorna på 30 sekunder. Men som jag påpekat innan så har mitt minne nog blivit sämre på senaste tiden så det funkade inte alls att göra så, jag mindes ett ord av 50. Istället körde jag på öppna-blocket-och-kolla-upp-de-ord-du-behöver-mode. Det kan jag rekommendera i nödsituationer! Jag kunde till och med vända på pappret i blocket utan att läraren märkte något. Cheating skills = approved. Därefter fick jag tillbaka en spökhistoria signerat med ett fint A och sen fick vi göra något jävligt intressant! Vi fick lyssna lite på en föreläsning som handlade om att tänka efter vad man vill hinna göra innan man dör. Vi fick i uppgift sen då att skriva fem egna saker vi vill åstadkomma här i livet. Att fundera på det var faktiskt himla nyttigt. Det gav lixom mer kraft och motivation när man tänkte, det här ska jag bannemej klara av!
Min lista var:
1. Put my heart and soul into my dancing and giving the industry a chance.
2. Return to Canada.
3. Have a family of my own.
4. Find the courage to say all my thoughts.
5. Raise a kangaroo. (Det är en dröm sedan läääänge).
Jag finner ett lugn i att se vad jag vill med mitt liv, det känns som att jag inte borde stressa upp mig för onödiga saker. Jag kan åstadkomma dem i egen takt, när det är läge. No need to rush.
Jag rekommenderar er att reflektera ni med!
I och med detta lugn går jag och lägger mig. Nighty night.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0