Midsommar

Min telefon har blivit knäpp och vill inte logga in på blogg.se så därför har det blivit lite tunnt med inlägg.
Jag är numera i Eskilstuna-skogarna i min sommarstuga där jag firade midsommar med släkt. Vi hade riktigt tur med vädret vilket resulterade i att jag satt i solen en timme efter lunchen och totalbrände mig. Det svider fortfarande på armar och ben såhär två dagar efter midsommar, men får pigga upp mig med att det snart blir brunt istället. Folket på landet var lite kusiner, faster, farbror och min bror och hans nya tjej och hennes son Elton på 2 år. Jag brukar inte va mycket för småbarn men när alla andra busa och höll på med honom så blev jag lite sugen ändå. Han hade så himla gulligt skratt. Han sprang till sin lilla uppblåsbara pool och plaskade och skrattade sådär riktigt äkta men han kunde även va riktigt vuxen ibland. Han brukade ta sin mammas Iphone, gå in på youtube, klicka på favoriter och sen kolla på sina filmsnuttar. Komihåg att jag sa att han var 2! Hur galet är inte det? Han kan säga mamma och knappt pappa men kolla på klipp på youtube är inga problem! Senare på kvällen ville han sitta i mitt knä för att han ville närmare godisskålen, han får syn på min Iphone som ligger där. Han öppnar upp och man ser att han får tänka en del för apparna sitter ju inte som på hans mammas mobil,han drar med fingret till nästa sida och kvick som katten hittar han youtube appen och går in och klickar på favoriter. Eftersom jag inte hade några favoriter går han tillbaka till huvudskärmen och klickar på bilder istället. fastnar för nånbild klickar på den, sen klickar tillbaka för att få överblick på alla bilder scrollar upp lite och trycker på en annan bild. Jag är helt amazed, och min mamma blev avundsjuk på att en 2åring kan med en Iphone och inte hon. Men nu är midsommar förbi och jag taggar Streetstar summer camp! Imorgon tills på lördag håller jag till i Sköldinge för att dansa järnet varje dag. Sköldinge var jag ju inte för så länge sen då jag hälsade på min gamla tränare Elin som gick på den dansskolan. Men nu under sommaren så är det alltså läger där. Jag var där förra året och det var huuuur najs som helst. Om bara vädret är fint så att man kan ha skoj ute om kvällarna också blir det top notch!
 
Med det sagt lägger jag upp lite bider, tänder grillen och njuter av sommaren, Ciao!
 
Ett tips, Sola utan klocka..
 
Logen var midsommarfixad
 
Brodern glassar (kunde inte vrida bilden)
 
5 kamp med spotta gelégrodor och fånga korven i munnen och annat galet. Jag och farbror Pelle (som står frammåtböjd) kom sist med 0 poäng.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0