Bajs i brallan?

Jag stack ner till kulturama runt 20 tiden idag för att träna lite, korra. Och vara helt ensam där nere tills Marcus skulle dyka upp och sällskapa. Jag kommer dit och då är det 3 pers där men som precis ska gå. Jag riggar mina grejer och sätter igång och koreograferar, pausar låten emellanåt för att tänka. När det är tyst hör jag hur det dunsar och skramlar ifrån cafét på kultis. Jag blir vettskrämd eftersom det bor ett spöke där för er som inte vet. Det är en gammal brevbärare som jobbade på posten när den låg där förr. I alla fall så stänger jag dörren till danssalen, drar ner den lilla rullgardinen så jag inte kan se ut i korridoren. Jag ställer mig och försöker korra igen, men då gör jag det i hörnet och utan att stänga av musiken någon gång. Jag får ett flow, är helt inne i mitt skapande och har helt glömt det som hände 2 timmar sen när jag strax efter kl 10 hör världens jävla duns typ precis utanför dörren! Jag tittar chockat mot dörren, får en liten hjärtattack, tar tag i min mobil och försöker darrhänt ringa Marcus. Medan det ringer är det något som slår emot dörren. Jag avled ännu lite till och tänkte " fuck, här vill brevbäraren ha en lugn fredagskväll och så kommer jag och stör. Han verkar ganska arg nu... D'x"
Det dröjer en liten stund till och BAM, Marcus öppnar dörren. Lättnaden jag fick blandad med ilska var så skön. Mycket bättre än rädslan jag hade tidigare. Hade det inte varit han hade jag ju aldrig vågat gå ur salen. Jag hade fortfarande suttit i hörnet och gungat i fosterställning. Nu blir det ist fosterställning i min säng!
Sov dope!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0