Say hi to GI

Nya livet efter sommarens nöjen och sötsaker börjar nu. No more sötsaker och minska på kolhydrater så mycket det bara går. Vill komma tillbaka till min "innan sommaren vikten" så träning och bra mat med lite snabba kolhydrater is the way to go. Idag åt jag bulgur för första gången någonsin. Det var himla gott! Till det var det köttfärs och bönblandning i lite tomatsås. Detta är helt nytt. Jag hatade böner förr, men min nya inställning hjälper. Efter att ha smält maten stack jag och några vänner ut på en springtur som jag inte trodde skulle va så lång men som i slutändan blev 8 km, på 53 minuter. Jag är så grymt stolt eftersom jag inte sprungit på ett bra tag. Det är bra när man är fler så man kan tagga varandra! När vi satt och strecha fick jag tips på ett mellanmål jag nu tipsar er om. Mosa en banan och häll på några matskedar keso, rör om...TADAA asgott mellanmål eller recovery-mat efter träningen. Det här med GI kommer bli lite kul faktiskt. Prova nya saker i sitt inrutade liv. Med det hoppar jag in i duschen och kommer snart sova så sjukt bra. Klapp på axeln Josen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0