P3 dokumentärer

Jag har hittat mitt sätt att varva ner sen i höst när det blir för mycket. Med ett klick laddar man hem en dokumentär som faller en i smaken och i 1,5 timmar får man höra prat om någon speciell händelse. Jag hade tråkigt nu på kvällskvisten så jag satte på "The shooting at Columbine". Två elever på skolan Columbine sköt (år 1999) lärare och elever för att sedan ta sina egna liv. Man får höra utdrag ur mördarnas dagböcker man får höra hur polisarbetet gick till, ljudsekvenser ifrån larmcentralen mm. Riktigt bra gjorda och ruskigt skönt att bara ligga och lyssna på lugna djupa röster. Lite läskigt dock är det att få höra om sånna här skräck scenarion som faktiskt sker på riktigt. Imorgon under morgonpromenaden ska jag lyssna på dokumentären om Lasermannen. Spännande! Bye for now!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0