Just as easy

Sitter på kulturama i min ensamhet och lyssnar på partymusik som blir så himla bra med de två basarna som vibrerar. yummää! Jag har glömt bort att blogga för jag har varit så trött, men nu är det bättre igen. Jag har upptäckt att jobba på söndagar gör så att det känns som om jag bara har helg fredag, lördag. På lördagskvällen ser jag det som att helgen är över. Det är inte så himla bra för det blir inte så mycket vila på helgen. Jag måste nog säga att jag längtar tills allt dethär med dansuppvisningen är över så man kan få ta det lite lugnt. Sommarlov är så jävla lockande, men det är bara att stå ut sista tiden. Veckan som kommer har jag fysikprov som jag inte alls vet hur det kommer gå. Jag vet att det är på termofysik men jag vet inte riktigt vad det är....hehe inte så lovande kanske. Men jag har fått C och D på tidigare prov så nu vill jag inte sänka mig ännu mer. Satsa högt Josy!
Nej nu är det dags att dansa lite innan elever börjar droppa in.

"När jag dansar får jag vara precis vem jag vill. Vill jag gå in i en karaktär kan jag göra det. Vill jag vara mig själv, inga problem. Det härliga är ju att jag bestämmer själv /.../
Medan jag dansar behöver jag dessutom inte tänka på alla saker som måste göras, vilka krav som finns på mig. När jag dansar lever jag i stunden. Jag får göra något jag älskar. /.../
Dans är inte bara steg man gör, utan det handlar om att göra det till sin egen grej. Dans är ett sätt att kommunisera. Det är ett språk alla förstår"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0