Bruxelle

Bon jour mina läsare! Jag har i snart en vecka befunnit mig i storstaden Bryssel. Bryssel!?-tänker ni, eller så gör ni inte det. Men här bor min far i en sweet lägenhet. När jag gick in första gången så tänkte jag direkt på att jag vila visa min crib. Hans kyl är sådär perfekt ordnad ni vet, med olika läsk på en hylla, massa öl på nästa, vin, och så lite mat på det utrymme som är över. Annars är väl staden inget att se. Hundbajs på trottoarer, den har inte soptunnor utan lägger ut stora påsar med skräp utanför husen dagen de ska hämtas. Detta ser fåglarna som ett smörgåsbord och sliter ut på gatan. Bilister kör hur dem vill. Dem tutar mer än gärna och parkerar precis vart dem vill. Framför garageportar, på trottoarer och på övergångställen. Detta är staden som EU sammanträder i..... Say what? Jo precis, där sitter dem och bestämmer över lilla Sverige och många andra länder medan jag hoppar frenetiskt mellan hundbajsarna. Bra jobbat EU! Som avslut, åk inte till Bryssel som ett semestermål, Det regnar hela tiden.
Tack för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0