Dumma skolan

Nu sitter jag här i min data stol och har ganska jätteont i min rygg. Sen i söndags då vi handlade satan i Stockholm har jag haft ont i min rygg och idag blev det ännu värre. Jag som aldrig brukar vara skadad. Men har tid hos skolläkaren på tisdag ifall det inte ska ha hunnit gå över. Så just nu går jag och klagar som en liten tant på att jag är stel i ryggen. Jag träffade min andra tantpolare idag. Alexandra och jag pratade muskelvärk vid en sittning på Spice and rice. Ypperligt trevligt hade vi det. Sen satt vi och klagade på skolans nya regler grejs eller vad man ska kalla det. Dom lägger ju om kurser och sånt från hur de var innan det nya betygssystemet fanns. Buhuhu. Jag har inte riktigt vetat vad jag vill bli de senaste året. Jag var inne på ambulans-sjuksköterska innan men insåg att det tar lång tid och att det är myckt plugg vilket jag inte orkar just nu. Men inför mitt val av natur-natur eller natur-samhäll så har jag kollat lite i universitetsböcker om vad som kan verka intressant att bli, så jag vet vilken behörighet jag behöver. Så jag ramlade över ett yrke som jag hade velat börja med redan imorgon. BIOMEDICINSK ANAKYTIKER. Det verkar huuuur kul som helst. Labbråtta som jag är (och stolt över mitt 2-poäng-ifrån-A på kemiprovet förra veckan) så skulle jag stortrivas på den utbildningen. Och bäst av allt. jag behöver bara ha fysik1!! , kemi2, biologi2, och matte3. Toppen tänkte jag och såg att biologi finns att välja på individuellt val så kan jag ta kemi som programfördjupning. Problem solved, jag slipper läsa natur-natur, trodde jag. Jag pratade med syven och tydligen kan inte naturare välja biologi på individuellt val och det ämne jag väljer som programfördjupning kommer jag att ha både 2an och 3an. Dom jag känner som går natur-samhälle nu har läst biologi1 i början av 2an som en del av programmet. Varför kan inte jag få det! D'x Mofo's. Så jag ska gå och skälla lite på natur-rektorn sen. För det är tydligen hon som sätter ihop utbildningen lite som hon vill. Jag blir så arg.. kanske måste jag gå natur-natur ändå. *sadface*
Men för att komma på lite bättre humör kollar jag på vad roligt yrke jag kan få sen. IIH


Kommentarer
Postat av: hanna

MUMS på det! :D

2012-02-03 @ 10:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0